ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΗΜΕΡΑ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ 5 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ

Με σύνθημα «Η κίνηση είναι ζωή», το σχολείο μας γιόρτασε την Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού με έναν πρωτότυπο στίβο δραστηριοτήτων. Μακριά από τον κλασικό ανταγωνισμό, οι μαθητές όλων των τάξεων ενώθηκαν σε μεικτές ομάδες, δοκιμάζοντας τις δυνάμεις τους σε σταθμούς δεξιοτήτων, ισορροπίας και συνεργασίας. Η ημέρα ολοκληρώθηκε με μια μεγάλη αγκαλιά στην αυλή, υπενθυμίζοντας σε όλους μας ότι στον αθλητισμό η μεγαλύτερη νίκη είναι η συμμετοχή και η ομαδικότητα!

ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΣΤΟ ΑΘΛΗΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΠΟΛΥΧΩΡΟΣ “FAIR PLAY”

Η σημερινή μέρα στο σχολείο δεν ήταν σαν όλες τις άλλες. Μόλις χτύπησε το κουδούνι για το μεγάλο διάλειμμα, η αυλή γέμισε χρώματα, γέλια και… τεράστια λινά τσουβάλια! Οι δάσκαλοι είχαν οργανώσει τσουβαλοδρομίες και ο ενθουσιασμός ήταν διάχυτος σε κάθε γωνιά.

ΜΑΘΑΙΝΟΥΜΕ ΝΑ ΑΝΑΚΥΚΛΩΝΟΥΜΕ: ΜΙΑ ΝΕΑ ΠΡΑΣΙΝΗ ΑΡΧΗ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΑΣ

Η ανακύκλωση στο δημοτικό σχολείο αποτελεί μια από τις πιο ουσιαστικές δράσεις που ξεκινούν με το πρώτο κουδούνι, μετατρέποντας την περιβαλλοντική συνείδηση από θεωρία σε καθημερινή πράξη. Από την αρχή της χρονιάς, οι μαθητές μαθαίνουν να ξεχωρίζουν τα απορρίμματα στους ειδικούς  κάδους, που υπάρχουν στην αυλή αλλά και στις τάξεις, αναλαμβάνοντας τον ρόλο των «προστατών της φύσης» μέσα στην ίδια τους την τάξη. Αυτή η συλλογική προσπάθεια όχι μόνο μειώνει το περιβαλλοντικό αποτύπωμα της σχολικής μονάδας, αλλά καλλιεργεί και το αίσθημα της ευθύνης, καθώς τα παιδιά βλέπουν έμπρακτα πώς οι δικές τους μικρές αλλαγές στις συνήθειες μπορούν να οδηγήσουν σε έναν καθαρότερο και βιώσιμο πλανήτη.

Η ΚΑΘΑΡΙΟΤΗΤΑ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΑΣ ΓΙΝΕΤΑΙ “ΠΡΑΣΙΝΗ”

Καλώς ήρθατε στην πράσινη πλευρά του σχολείου μας! Με απόλυτο σεβασμό στην υγεία των μαθητών μας και την προστασία του περιβάλλοντος, επιλέγουμε πλέον αποκλειστικά οικολογικά καθαριστικά προϊόντα για όλους τους χώρους του δημοτικού μας. Τα προϊόντα αυτά είναι βιοδιασπώμενα, απαλλαγμένα από τοξικές χημικές ουσίες και φιλικά προς το αναπνευστικό σύστημα, εξασφαλίζοντας ένα πεντακάθαρο και ασφαλές καθημερινό περιβάλλον για τα παιδιά μας. Μέσα από αυτή την πρωτοβουλία, μετατρέπουμε το σχολείο μας σε ένα ζωντανό παράδειγμα οικολογικής συνείδησης, αποδεικνύοντας στην πράξη ότι η καθαριότητα και η βιωσιμότητα μπορούν να συμβαδίζουν απόλυτα.

ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΗΛΙΚΙΩΜΕΝΩΝ 1 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ

Στο πλαίσιο του προγράμματος ”Ενεργός Πολίτης”, η Γ1΄ τάξη μας μαζί με τους μαθητές της Ε΄ Δημοτικού συμμετείχαν σε μια τρυφερή δράση με τίτλο «Μια αγκαλιά για τον παππού και τη γιαγιά», επισκέφθηκαν το Γηροκομείο Σαλαμίνας, με σκοπό να προσφέρουν χαρά και συντροφιά στους ηλικιωμένους συμπολίτες μας. Τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να συνομιλήσουν με τους φιλοξενούμενους, να τους χαρίσουν όμορφες δημιουργίες και τραγούδια και να μοιραστούν στιγμές αγάπης και σεβασμού. Η εμπειρία αυτή ήταν ιδιαίτερα συγκινητική και ουσιαστική, καθώς ανέδειξε στην πράξη τις αξίες της αλληλεγγύης, της ενσυναίσθησης και της κοινωνικής προσφοράς, που αποτελούν βασικά στοιχεία της έννοιας του ενεργού πολίτη. Ευχαριστούμε θερμά τη Διεύθυνση και το προσωπικό του Γηροκομείου Σαλαμίνας για τη ζεστή φιλοξενία και την εγκάρδια υποδοχή τους.

ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΣΤΟ ΚΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ “ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ ΙΓΝΑΤΙΟΣ”

Οι μαθητές της Δ’ δημοτικού του σχολείου μας πραγματοποίησαν εκπαιδευτική επίσκεψη για να παρακολουθήσουν προβολή αφιερωμένη στη Ναυμαχία της Σαλαμίνας, ένα από τα σημαντικότερα γεγονότα της αρχαιότητας. Το νέο ψηφιακό κέντρο περιλαμβάνει μια 3D προβολή, διάρκειας 30 λεπτών, στην οποία διαδραματίζονται τα γεγονότα του πεδίου της ιστορικής μάχης και επιτρέπει στους μαθητές την εμπειρία της πληροφόρησης και αλληλεπίδρασης καθώς και διαδραστικές δραστηριότητες σε οθόνες αφής.Έτσι, μέσα από οπτικοακουστικό υλικό γνώρισαν τη στρατηγική του Θεμιστοκλή και τη σημασία της νίκης των Ελλήνων εναντίον των Περσών το 480 π.Χ. Η εμπειρία αυτή τους βοήθησε να κατανοήσουν καλύτερα τα ιστορικά γεγονότα και να συνδέσουν το μάθημα της ιστορίας με μια ζωντανή και ενδιαφέρουσα παρουσίαση.

Ευχαριστούμε θερμά την κυρία Ελένη Μπαλαμπάνη, υπεύθυνη για την ξενάγηση στο ψηφιακό μουσείο για τη Ναυμαχία της Σαλαμίνας .

Ένταξη στο δίκτυο Myth2space, το Διεθνές Θεματικό Δίκτυο Εκπαίδευσης για την Αειφορία

Τμήμα: Γ’2

Εκπαιδευτικός: Φουρίκη Δέσποινα

Διεθνές Θεματικό Δίκτυο Εκπαίδευσης για την Αειφορία

Η ελληνική μυθολογία είναι άμεσα συνδεδεμένη με το διάστημα, με ενδεικτικό παράδειγμα αυτό της ονομασίας των πλανητών του ηλιακού μας συστήματος, η οποία υιοθετήθηκε και χρησιμοποιείται από όλους τους λαούς.

Σκοπός του Δικτύου είναι να αποτελέσει το ερέθισμα για την ενεργοποίηση των σχολείων (εκπαιδευτικών, μαθητών και μαθητριών) σε θέματα που αφορούν τόσο τον ελληνικό πολιτισμό όσο το περιβάλλον και την επιστήμη.

Η θεματολογία του Δικτύου αντανακλά το πνεύμα της σύγχρονης εποχής, μιας εποχής που στηρίζεται στη συνεργασία και τη συμπερίληψη. Το Διεθνές Θεματικό Δίκτυο θα δώσει, σε πρώτη φάση, στους μαθητές/τριες της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης την ευκαιρία να μελετήσουν την ελληνική μυθολογία και τον αρχαίο ελληνικό πολιτισμό, να ασχοληθούν με τα ανθρώπινα δικαιώματα καθώς και τις εξελίξεις της επιστήμης του διαστήματος, διερευνώντας τις εφαρμογές της στην καθημερινή ζωή των ανθρώπων, τόσο μέσω των ανακαλύψεων όσο και μέσω της ανάγκης για την αειφορική διαχείριση του περιβάλλοντος και την αντιμετώπιση της κλιματικής κρίσης.

Τη φετινή σχολική χρονιά θα υλοποιήσουμε εκπαιδευτικές δράσεις που αφορούν στις θεματικές του δικτύου και θα συνεργαστούμε εξ αποστάσεως με την Γ΄ τάξη του 2ου Δημοτικό Σχολείο Αμαλιάδας και την εκπαιδευτικό κ.Μαρία Κοντοδιαμαντή.

1η διαδικτυακή συνάντηση: Γνωριμία με τους μαθητές του άλλου σχολείου. Παρουσίαση της πρώτης μας δραστηριότητας.

Πώς φαντάζεστε τους θεούς του Ολύμπου και τα μυθολογικά πρόσωπα να βοηθούν το περιβάλλον- Εργασίες από τους μαθητές:

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙ ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗΣ

Τμήμα: Στ’ 2

Εκπαιδευτικός: Κρουστάλλη Ορσία

Η ΣΤ2΄τάξη δημιούργησε ένα «Εργαστήρι Ανακύκλωσης» όπου τα παιδιά έφεραν από το σπίτι καθαρά ανακυκλώσιμα υλικά (χαρτόνια, πλαστικά καπάκια, μπουκάλια, κουτιά χυμών) και τα μετέτρεψαν σε χρήσιμες ή καλλιτεχνικές κατασκευές.

Φάσεις της δράσης

1. Έρευνα & Ενημέρωση

Οι μαθητές χωρίστηκαν σε ομάδες και μελέτησαν:

τι ανακυκλώνεται, γιατί είναι σημαντική η ανακύκλωση και πώς μπορούμε να επαναχρησιμοποιήσουμε υλικά αντί να τα πετάξουμε.

Υλικό έρευνας: μικρά έντυπα με πληροφορίες, πίνακες διαχωρισμού υλικών, βίντεο σχετικό με την κυκλική οικονομία.

2. Συλλογή υλικών

Συγκεντρώθηκαν:

πλαστικά καπάκια, χαρτόνια από συσκευασίες, γυάλινα βάζα και άδειες συσκευασίες τροφίμων.

Δημιουργήθηκε μια «γωνιά υλικών» μέσα στην αίθουσα.

3. Δημιουργίες στο Εργαστήρι

Οι μαθητές δημιούργησαν:

γλαστρούλες από πλαστικά μπουκάλια, μολυβοθήκες από κονσερβοκούτια, μια μεγάλη ομαδική τοιχογραφία από χαρτόνια και καπάκια και ημερολόγιο ανακύκλωσης με εβδομαδιαίες καταγραφές.

Μεγάλη αφίσα με θέμα «Ο Πλανήτης μας», διακοσμημένη με καπάκια διαφορετικών χρωμάτων που σχηματίζουν ήλιο, δέντρα, κύματα.

Τέλος, οι μαθητές παρουσίασαν τα έργα τους σε μια μικρή έκθεση που στήθηκε στο διάδρομο του σχολείου. Υπάρχουν πινακίδες στα έργα με τίτλους όπως «Από Σκουπίδι… Δημιουργία!».

Εκπαιδευτικά οφέλη:

Καλλιέργεια περιβαλλοντικής συνείδησης και υπευθυνότητας.

Ανάπτυξη δεξιοτήτων επίλυσης προβλημάτων και δημιουργικότητας.

Ομαδικό πνεύμα και συνεργασία.

Σύνδεση σχολείου – οικογένειας μέσω της συλλογής υλικών.

Κατανόηση της έννοιας της κυκλικής οικονομίας.

ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ 5 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ

Η Παγκόσμια Ημέρα Εκπαιδευτικών, που γιορτάζεται κάθε χρόνο στις 5 Οκτωβρίου και έχει καθιερωθεί από την UNESCO, είναι μια ξεχωριστή ευκαιρία να εκφράσουμε την ευγνωμοσύνη και τον σεβασμό μας προς όλους τους δασκάλους και τις δασκάλες μας. Οι εκπαιδευτικοί δεν μας μεταδίδουν μόνο γνώσεις, αλλά μας εμπνέουν να ονειρευόμαστε, να προσπαθούμε και να γινόμαστε καλύτεροι άνθρωποι. Στο δημοτικό μας σχολείο, τιμούμε το πολύτιμο έργο τους και τους ευχαριστούμε για την αγάπη, την υπομονή και την αφοσίωση που δείχνουν καθημερινά σε κάθε παιδί.

Έτσι τη μέρα αυτή οργανώσαμε κάποιες δημιουργικές δράσεις όπως η κατασκευή καρτών ευγνωμοσύνης με προσωπικά μηνύματα από τους μαθητές, εικαστικές δημιουργίες των πορτρέτων των δασκάλων κι ένα μικρό αφιέρωμα στην αυλή του σχολείου με ποιήματα και τραγούδια.

Οι δράσεις αυτές ενισχύουν το κλίμα σεβασμού και συνεργασίας στο σχολείο και δίνουν στα παιδιά την ευκαιρία να εκφράσουν την αγάπη και την εκτίμησή τους προς τους ανθρώπους που τα καθοδηγούν καθημερινά στη μάθηση και στη ζωή.

ΚΑΘΑΡΟ ΝΕΡΟ- ΥΓΙΗ ΠΑΙΔΙΑ

Με απόλυτη προτεραιότητα την υγεία και την ευεξία των παιδιών μας, προχωρήσαμε στην τοποθέτηση σύγχρονων φίλτρων νερού υψηλής ποιότητας σε όλες τις βρύσες του σχολείου μας. Η νέα αυτή υποδομή απομακρύνει αποτελεσματικά χλώριο, βαρέα μέταλλα και μικροσωματίδια, εξασφαλίζοντας στους μαθητές και τις μαθήτριες πρόσβαση σε πεντακάθαρο, υγιεινό και κρυστάλλινο νερό κάθε στιγμή της ημέρας. Παράλληλα, ενθαρρύνουμε τα παιδιά να χρησιμοποιούν τα δικά τους επαναχρησιμοποιούμενα παγούρια, μειώνοντας δραστικά τη χρήση πλαστικών μπουκαλιών μιας χρήσης και κάνοντας ακόμα ένα σημαντικό βήμα για την προστασία του περιβάλλοντος.

ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΩΝ 9 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ

Με αφορμή την παγκόσμια ημέρα ταχυδρομείων , δύο δημοτικά σχολεία, το 1ο Καποδιστριακό Δημοτικό Σχολείο Σαλαμίνας και το Δημοτικό Σχολείο Κρύας Βρύσης του νομού Πέλλας, αποφασίζουν να ξεκινήσουν μια συνεργασία αλληλογραφίας. Οι μαθητές του Ε’2 τμήματος, με την καθοδήγηση των εκπαιδευτικών τους , γράφουν το πρώτο τους γράμμα, στο οποίο συστήνονται, περιγράφουν το σχολείο τους, την πόλη τους καθώς και τα ενδιαφέροντα και τα αγαπημένα τους μαθήματα. Η προσμονή για την απάντηση γεμίζει τους μαθητές ενθουσιασμό και ανυπομονησία.

Όταν φτάνει η απάντηση, η τάξη μετατρέπεται σε έναν χώρο χαράς και περιέργειας. Οι μαθητές διαβάζουν τα γράμματα δυνατά, εντοπίζουν κοινά ενδιαφέροντα, συζητούν για τις δραστηριότητες του άλλου σχολείου και συγκρίνουν τις σχολικές τους εμπειρίες. Η διαδικασία αυτή ενισχύει τη φιλαναγνωσία, τη γραπτή έκφραση και την ορθογραφία, ενώ παράλληλα καλλιεργεί τον σεβασμό και την αποδοχή της διαφορετικότητας. Μέσα από την ανταλλαγή γραμμάτων, οι μαθητές έχουν την ευκαιρία να γνωρίσουν συνομηλίκους τους από διαφορετικές περιοχές, να ανακαλύψουν ομοιότητες και διαφορές στην καθημερινότητά τους και να διευρύνουν τους πνευματικούς και πολιτισμικούς τους ορίζοντες. Στα γράμματα που ακολουθούν, η αλληλογραφία εμπλουτίζεται με ζωγραφιές και περιγραφές τοπικών εθίμων. Στη συνέχεια, κάθε μαθητής στέλνει το δικό του προσωπικό γράμμα σε κάθε έναν μαθητή του σχολείου της Κρύας Βρύσης. Η προσμονή για τα επόμενα γράμματα είναι μεγάλη.

ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ 16 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ

Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Διατροφής οι μαθητές και οι μαθήτριες της Ε΄ Δημοτικού του 1ου Καποδιστριακού Δημοτικού Σχολείου Σαλαμίνας είχαν τη χαρά να παρακολουθήσουν τη Δευτέρα 7 Δεκεμβρίου μια ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα ομιλία με θέμα ‘Διατροφή και Παιδική Παχυσαρκία’. Ο Δρ. Παναγιώτης Βαραγιάννης, Κλινικός Διαιτολόγος – Διατροφολόγος ,  επισκέφθηκε το σχολείο μας ύστερα από πρόσκληση των εκπαιδευτικών κας Ειρ. Καραμολέγκου και κας Ελ. Βιλλιώτου. Μέσα από μια διαδραστική παρουσίαση και ένα ευχάριστο ψηφιακό εκπαιδευτικό παιχνίδι με θέμα το Θρεπτικό πιάτο, τα παιδιά γνώρισαν με βιωματικό τρόπο τις βασικές αρχές της ισορροπημένης διατροφής και αντιλήφθηκαν τη σημασία των ορθών διατροφικών επιλογών για την υγεία και την ομαλή σωματική ανάπτυξη.

Μετά το πέρας της παρουσίασης ακολούθησαν ερωτήσεις από τους/τις  μαθητές/τριες  ενώ καθένας και κάθεμια έλαβε ως δώρο ένα σουπλά με αποτύπωμα το «Διατροφικό Πιάτο», για να θυμάται καθημερινά τη σημασία μιας σωστής και ισορροπημένης διατροφής. Η περιεκτική παρουσίαση και ο ευχάριστος τρόπος έκανε τη μάθηση μια πραγματικά ξεχωριστή εμπειρία.

ΣΧΟΛΙΚΗ ΕΚΔΡΟΜΗ 24 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ

Η σχολική εκδρομή μας στο Christmas Theater, για τις Α-Β-Γ τάξεις του σχολείου, και στο Θέατρο Τέχνης Κάρολος Κουν, για τις τάξεις Δ-Ε-ΣΤ, ήταν μια πολύ όμορφη εμπειρία. Οι μικροί μαθητές του σχολείου μας μαζί με τους δασκάλους τους επισκέφθηκαν το εντυπωσιακό θέατρο και παρακολούθησαν “Οι Θεοί του Ολύμπου και η γέννηση του κόσμου” σε έναν μεγάλο και σύγχρονο χώρο. Παράλληλα οι μεγάλοι μαθητές του σχολείου μας παρακολούθησαν την παράσταση “Ο κύριος Βρομύλος” του Ντέιβιντ Ουίλιαμς. Η ατμόσφαιρα ήταν χαρούμενη και όλοι περάσαμε υπέροχα, γελώντας, μαθαίνοντας και απολαμβάνοντας τη στιγμή. Η εκδρομή αυτή μας έδωσε την ευκαιρία να ξεφύγουμε λίγο από το σχολικό πρόγραμμα, να έρθουμε πιο κοντά ως τάξη και να δημιουργήσουμε όμορφες αναμνήσεις που θα θυμόμαστε για πολύ καιρό.

ΔΡΑΣΗ “ΤΟ ΔΕΝΤΡΟ ΤΩΝ ΚΑΛΩΝ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΩΝ”

Η παρούσα δράση, με τίτλο “Το Δέντρο των Καλών Συμπεριφορών”, αναπτύσσεται και υλοποιείται στην Β’ Τάξη του σχολείου μας. Η δράση βασίστηκε στις αρχές της Θετικής Ενίσχυσης και της Βιωματικής Μάθησης, αξιοποιώντας τον μηχανισμό της αναγνώρισης από ομότιμους (Peer-to-Peer Recognition) ως ισχυρό κίνητρο για την αλλαγή συμπεριφοράς. Η μεταφορική χρήση του “Δέντρου” συνδέει εννοιολογικά την ανάπτυξη καλών συμπεριφορών με την ανάπτυξη του φυσικού περιβάλλοντος, τονίζοντας ότι η αρμονία και η υγεία (είτε του δέντρου είτε της τάξης) εξαρτώνται από τη συλλογική φροντίδα.

Επίσης, αποτελεί άμεση παρέμβαση για την πρόληψη και μείωση της ενδοσχολικής βίας καθώς γίνεται προσπάθεια να καλλιεργηθεί ένα περιβάλλον αποδοχής και αλληλοσεβασμού, μετατοπίζοντας την εστίαση από την καταγραφή των αρνητικών πράξεων στην ενεργό αναζήτηση και επιβράβευση των θετικών.

ΣΧΟΛΙΚΗ ΕΚΔΡΟΜΗ 7 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ

Το σχολείο μας πραγματοποίησε στο “ΔΕΗ Chocolate & Ice Cream Experience”, που είναι ένα μοναδικό και πρότυπο σε παγκόσμιο επίπεδο εκπαιδευτικό και ψυχαγωγικό πάρκο σοκολάτας, για όλους τους επισκέπτες, εντός του The Ellinikon Experience Park. Ένα ονειρικό ταξίδι γεμάτο εκπλήξεις, από το παρελθόν μέχρι το σήμερα.

ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΚΑΤΑ ΤΟΥ ΔΙΑΒΗΤΗ 14 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ

Δράση ευαισθητοποίησης για τον Σακχαρώδη Διαβήτη τύπου 1 με τίτλο 

              « Ζωγραφίζω τον Διαβήτη μου» 

Με αφορμή την παγκόσμια ημέρα σακχαρώδη διαβήτη στις 14 Νοεμβρίου, οι τάξεις μας Δ1 και Δ2 συμμετείχαν στη δράση του ΕΛΟΔΙ (Ελληνική Ομοσπονδία για τον Διαβήτη) για τον σακχαρώδη διαβήτη τύπου 1. 

Φάσεις της δράσης: 

  1. Ενημέρωση. 

Αρχικά οι μαθητές:

  • Έμαθαν  τι είναι ο διαβήτης τύπου 1 και πώς λειτουργεί.
  • Κατανόησαν ότι δεν είναι μεταδοτικός και δεν σχετίζεται με τη διατροφή ή τον τρόπο ζωής.
  • Ενημερώθηκαν για τα βασικά συμπτώματα και την αξία της έγκαιρης διάγνωσης.

Στην ολοκληρωμένη ενημέρωση συνέβαλε η ομιλία της κ. Ευαγγελίας Αλεξάκη, εκπαιδευτικού του Γ’1 τμήματος του σχολείου μας, η οποία παρουσίασε την προσωπική της εμπειρίας στους μαθητές. 

Αυτό συνέβαλε στη μείωση μύθων και παρεξηγήσεων. 

  1. Δραματοποίηση

Στη συνέχεια στους μαθητές μοιράστηκαν ρόλοι όπως ινσουλίνη, ζάχαρο, πάγκρεας και παιδί, έτσι ώστε να αντιληφθούν μέσα από το θεατρικό παιχνίδι πώς λειτουργεί το πάγκρεας. 

Μέσα από αυτή τη  βιωματική άσκηση:

  • Οι μαθητές συνεργάζονται, συζητούν και συμμετέχουν ενεργά.       
  • Ενισχύονται οι κοινωνικές δεξιότητες και η ομαδική σκέψη.       
  1. Αποτύπωση με ζωγραφιά το πώς αντιλαμβάνονται τον Διαβήτη 

Η ζωγραφιά που δημιούργησε ο κάθε μαθητής εστάλη στο email της ΕΛ.Ο.ΔΙ. έτσι ώστε οι μαθητές να συμμετέχουν σε έναν διαγωνισμό που διοργανώνει η ομοσπονδία.

Συνοψίζοντας, συμμετείχαμε σε μια δράση που βοηθά ιδιαίτερα στη δημιουργία ενός συμπεριληπτικού σχολικού περιβάλλοντος. Τα οφέλη ήταν πολλά καθώς οι μαθητές:

  • Κατανόησαν τις ανάγκες ενός συμμαθητή που είναι στο σχολείο μας με διαβήτη τύπου 1.
  • Έμαθαν να δείχνουν υποστήριξη και σεβασμό στη διαφορετικότητα.
  • Γίνονται πιο ευαίσθητοι σε θέματα υγείας και χρόνιων παθήσεων.

Η δράση βοήθησε τους μαθητές να:

  • Αναγνωρίζουν σημάδια υπογλυκαιμίας και υπεργλυκαιμίας.
  • Ξέρουν πώς να ζητήσουν βοήθεια ή να καλέσουν ενήλικα.

Έτσι αυξάνεται το αίσθημα ασφάλειας για όλους, ειδικά αν υπάρχει παιδί με διαβήτη στην τάξη. 

ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΕΛΙΑΣ 26 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ

Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Ελιάς, οι μαθητές του σχολείου μας συμμετείχαν σε μια ξεχωριστή και δημιουργική δραστηριότητα, παρασκευάζοντας παραδοσιακό ελιόψωμο. Τα παιδιά γνώρισαν τη διατροφική αξία της ελιάς και τη σημασία της στην ελληνική παράδοση, ενώ παράλληλα συνεργάστηκαν για την προετοιμασία της συνταγής, από το ζύμωμα μέχρι το ψήσιμο. Η δράση αυτή προσέφερε μια βιωματική εμπειρία μάθησης, ενισχύοντας τη συνεργασία, τη δημιουργικότητα και την αγάπη για την υγιεινή διατροφή, ενώ παράλληλα συνέδεσε τους μαθητές με τα τοπικά μας προϊόντα και την πολιτιστική μας κληρονομιά.

ΑΠΛΩΝΩ ΕΥΤΥΧΙΑ, ΔΥΝΑΜΩΝΩ ΤΗ ΦΛΟΓΑ ΣΤΗΝ ΚΑΡΔΙΑ

Η δράση <<Απλώνω ευτυχία, δυναμώνω τη Φλόγα στην καρδιά>> είναι μια ακτιβιστική πρωτοβουλία αγάπης, που στοχεύει στην ευαισθητοποίηση για τα παιδιά με νεοπλασματικές ασθένειες. Οι μαθητές του Γ’2 και του Στ’1 ζωγραφίζουν λευκά μπλουζάκια με μηνύματα ευτυχίας, δημιουργώντας μια “πολύχρωμη μπουγάδα”, ενώ ταυτόχρονα ενισχύουν οικονομικά τον σύλλογο γονιών παιδιών με νεοπλασματική ασθένεια <<Φλόγα>>.

ΔΡΑΣΗ: Η ΚΑΛΟΣΥΝΗ….. ΤΙ ΧΡΩΜΑ ΕΧΕΙ;

Τμήματα Α1 και Α2

Εκπαιδευτικοί: Σάμπαλη Αικατερίνη

     Κουτάκη Ελένη

Τι χρώμα άραγε έχει η καλοσύνη; Πώς ντύνουμε την καλοσύνη μέσα από τα μάτια των μικρών παιδιών;

Ένα ερώτημα που αναζητούσε απάντηση άρχισε να τη βρίσκει κάπου στην περίοδο των Χριστουγέννων. Μια περίοδος που χαρακτηρίζεται από χαρά, αγάπη, προσμονή για το νέο, ελπίδα για το καλύτερο. Μια περίοδος που πλημμυρίζει με ευχές σαν εκείνες που στέλνουμε στον Άγιο Βασίλη κάθε τέτοια εποχή…

Οι ευχές του Άη Βασίλη

Ο Αη Βασίλης φέτος δεν κρατά μόνο δώρα, κρατά μια αγκαλιά γεμάτη ευχές!

Εύχεται αγάπη σε όλα τα παιδιά με λέξεις μαγικές, υγεία, χαρά, αγάπη, καλοσύνη…

Να χαμογελάμε, να βοηθάμε ο ένας τον άλλο και να κρατάμε την καρδιά μας ζεστή, όχι μόνο τα Χριστούγεννα, αλλά κάθε μέρα του χρόνου!!!

Και κάπως έτσι αποφασίσαμε ότι ο Άγιος Βασίλης φέτος δεν θα έφερνε μόνο δώρα στους μαθητές μας αλλά κάτι πιο βαθύ και ουσιαστικό.. θα άναβε μια σπίθα συναισθημάτων.

Και η δράση άρχισε να παίρνει μορφή.

Ορίστηκαν οι στόχοι:

  • Ενσυναίσθηση: οι μαθητές να αναγνωρίζουν τις ανάγκες και τα συναισθήματα των άλλων.
  • Ενεργή πολιτειότητα: οι μαθητές να κατανοούν ότι οι μικρές δράσεις προσφοράς βελτιώνουν το κοινωνικό σύνολο.
  • Συνεργασία: οι μαθητές να λειτουργούν ομαδικά για την επίτευξη ενός κοινού καλού σκοπού.

Διάρκεια δράσης: Δεκέμβριος- Μάιος

Εργασίες δράσης:

1η δραστηριότητα: Εισαγωγή στη δράση

Η εκπαιδευτικός έθεσε το θέμα στην τάξη και ακολούθησε συζήτηση με τους μαθητές για τα συναισθήματά τους (τι νιώθουν και γιατί) καθώς πλησιάζουν τα Χριστούγεννα.

2η δραστηριότητα: Η γενειάδα των συναισθημάτων Οι μαθητές χωρίστηκαν σε μικρές ομάδες των 3-4 ατόμων. Κάθε μαθητής χρωμάτισε το πρόσωπο ενός χάρτινου Άη Βασίλη και στη συνέχεια το έκοψε. Έπειτα πήρε ένα δεύτερο χαρτί όπου υπήρχε η γενειάδα του Άη Βασίλη λίγο διαφορετική. Αποτελούνταν από εννιά κύκλους. Οι μαθητές κλήθηκαν να συζητήσουν με την ομάδα τους και να ονομάσουν συναισθήματα με θετικό πρόσημο. Η εκπαιδευτικός τα κατέγραψε στον πίνακα. Αμέσως μετά οι μαθητές έγραψαν τα συναισθήματα που ήθελαν στη γενειάδα τους, ένα για κάθε κύκλο. Κόλλησαν τη γενειάδα στον Άη Βασίλη και οι κατασκευές τους αναρτήθηκαν στον πίνακα ανακοινώσεων της τάξης, για να θυμίζουν ότι η ελπίδα ξεκινάει από μέσα μας.

Ο καιρός πέρασε… έφτασε η Καθαρά Δευτέρα και μαζί της η στιγμή να πετάξουν τα συναισθήματα ψηλά στον ουρανό και οι ευχές που έφερναν μαζί τους να γίνουν προσευχές και να πραγματοποιηθούν.

3η δραστηριότητα: Χαρταετοί ευχών

Οι μαθητές χωρίστηκαν σε μικρές ομάδες 3-4 ατόμων. Κάθε ομάδα πήρε έναν μεγάλο χαρταετό χωρισμένο σε τέσσερα μέρη και κάθε μαθητής επέλεξε ένα από αυτά. Στη συνέχεια οι μαθητές συζήτησαν στην ολομέλεια για θετικά συναισθήματα και επέλεξαν τα τέσσερα πιο σημαντικά για εκείνους, τα οποία η εκπαιδευτικός κατέγραψε στον πίνακα. Οι μαθητές σε επίπεδο ομάδας αποφάσισαν ποιο συναίσθημα θα διάλεγε ο καθένας και το έγραψαν στο μέρος του χαρταετού τους.

Έγραψαν επίσης την έννοια του συναισθήματος όπως την αντιλαμβάνονται κι έπειτα γέμισαν το κομμάτι του χαρταετού τους με χρώματα και σχέδια σύμφωνα με τη φαντασία τους.

Στο τέλος έδεσαν για ουρά του χαρταετού έναν σπάγκο στον οποίο αποφάσισαν ότι έως το τέλος του σχολικού έτους θα κρεμούν φιογκάκια όπου θα αναγράφονται καλές πράξεις και λόγια συμπαράστασης προς τους συμμαθητές τους.

«ΕΠΙΣΚΕΠΤΗΡΙΟ ΑΓΑΠΗΣ» – WΙΝ CΑΝCER

Οι μαθητές  της Δ τάξης του σχολείου μας έλαβαν μέρος στη δράση «Επισκεπτήριο Αγάπης» Win Cancer, στέλνοντας μηνύματα αγάπης και συμπαράστασης σε συνανθρώπους μας που τις μέρες αυτές νοσηλεύονται, καλλιεργώντας την ενσυναίσθηση και την αξία της προσφοράς προς τον συνάνθρωπο.

Αρχικά, κατά τη διάρκεια της 1η διδακτικής ώρας έγινε συζήτηση  στην τάξη για την έννοια της αγάπης, της προσφοράς και της συμπαράστασης και παρουσίαση της δράσης «Επισκεπτήριο Αγάπης» και του σκοπού της.

Στη συνέχεια οι μαθητές δημιουργήσανε  χριστουγεννιάτικες κάρτες με ζωγραφιές και σύντομες ευχές αγάπης από τους μαθητές.

Τέλος, συγκεντρώσαμε και στείλαμε με το ταχυδρομείο το υλικό και μιλήσαμε για τα συναισθήματα που ένιωσαν οι μαθητές στα πλαίσια της δράσης και τι έμαθαν από τη συμμετοχή τους. 

«ΜΙΚΡΟΙ ΖΑΧΑΡΟΠΛΑΣΤΕΣ ΕΝ ΔΡΑΣΕΙ: ΜΙΑ ΤΑΞΗ ΓΕΜΑΤΗ ΜΕΛΩΜΕΝΕΣ ΑΝΑΜΝΗΣΕΙΣ!»

Η κουζίνα του σχολείου μας μεταφέρθηκε για λίγο μέσα στην τάξη, γεμίζοντας τον αέρα με μυρωδιές από κανέλα, γαρίφαλο και φρέσκο πορτοκάλι! Οι μαθητές της Δ’ τάξης έγιναν «σεφ», φορώντας τις ποδιές τους και οπλισμένοι με κέφι, έπλασαν με τα χεράκια τους παραδοσιακά μελομακάρονα, μαθαίνοντας στην πράξη τη σημασία της συνεργασίας και των εθίμων μας. Η χαρά της δημιουργίας κορυφώθηκε όταν τα γλυκίσματα βγήκαν από το φούρνο και μελώθηκαν, χαρίζοντας σε όλους μας την πιο γλυκιά γεύση των φετινών Χριστουγέννων.

«ΜΙΑ ΑΓΚΑΛΙΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΙΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ: ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ, ΠΡΟΣΦΟΡΑ ΚΑΙ ΓΙΟΡΤΙΝΗ ΜΑΓΕΙΑ!»

Οι ημέρες πριν από τις διακοπές των Χριστουγέννων γέμισαν το σχολείο μας με φως, δημιουργία και ζεστές αναμνήσεις. Οι μαθητές μας ξεδίπλωσαν το ταλέντο τους κατασκευάζοντας χειροποίητα στολίδια από πηλό, ενώ μέσα από το «γράμμα καλοσύνης» έστειλαν στον Αη Βασίλη τις πιο ευγενικές τους ευχές, τονίζοντας μια πράξη καλοσύνης που έκανε ο καθένας το 2025 μαθαίνοντας έτσι την αξία της ανιδιοτελούς προσφοράς. Η καθιερωμένη χριστουγεννιάτικη γιορτή μας πλημμύρισε με μελωδίες και χαμόγελα, ενώ η διοργάνωση του Bazaar από τον Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων αποτέλεσε μια σπουδαία ευκαιρία για συνεργασία, ενισχύοντας τους δεσμούς της σχολικής μας κοινότητας. Μέσα από αυτές τις δράσεις, το πνεύμα των εορτών ζωντάνεψε σε κάθε γωνιά των τάξεων, χαρίζοντας στα παιδιά μας μια μοναδική εμπειρία.

ΣΧΟΛΙΚΗ ΕΚΔΡΟΜΗ 22 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ

Οι μαθητές του σχολείου μας παρακολούθησαν στο Ολυμπιακό Κέντρο Γουδή το εντυπωσιακό πολυθέαμα Van Gogh: The Immersive Experience, που συνδυάζει την τέχνη με την τεχνολογία. Είχαν την ευκαιρία να θαυμάσουν πάνω από 3.000 πίνακες, σκίτσα και κινούμενες εικόνες. Επίσης, σε έναν χώρο γεμάτο γιγαντοοθόνες, οι τοίχοι, οι κολώνες, οι οροφές και το πάτωμα μεταμορφώθηκαν σε έναν μαγικό καμβά από 60 προβολείς υψηλής ανάλυσης με τα αριστουργήματα του καλλιτέχνη να δημιουργούν ένα ιδότυπο και εντυπωσιακό “εικαστικό πλανητάριο”.

Οι μαθητές μας έζησαν από κοντά αυτή την ανεπανάληπτη διαδραστική αλληλεπίδραση, τη μεταμόρφωση των αξεπέραστων εικαστικών έργων σε έναν μεγάλης κλίμακας μαγευτικό τρισδιάστατο κόσμο φωτός, χρωμάτων και συναισθημάτων.

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΚΥΚΛΙΚΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ

Οι μαθητές του σχολείου μας είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν ένα ενδιαφέρον εκπαιδευτικό πρόγραμμα με θέμα την κυκλική οικονομία . Οι εκπαιδευτικές δράσεις του φορέα No waste 21 τελούν υπό την αιγίδα του Ελληνικού Οργανισμού Ανακύκλωσης (ΕΟΑΝ) και το εκπαιδευτικό πρόγραμμα υλοποιείται σε συνεργασία με τα Συλλογικά Συστήματα Εναλλακτικής Διαχείρισης (ΣΣΕΔ): Ελληνική Εταιρεία Αξιοποίησης Ανακύκλωσης (Ανακύκλωση Συσκευασιών), Ανακύκλωση Συσκευών (Ανακύκλωση Ηλεκτρικού και Ηλεκτρονικού Εξοπλισμού), ΑΦΗΣ (Ανακύκλωση Φορητών Ηλεκτρικών Στηλών), COMBATT (Εναλλακτική Διαχείριση Συσσωρευτών Οχημάτων & Βιομηχανίας) και τον φορέα RECYCOM (Ανακύκλωση ενδυμάτων & υποδημάτων). Μέσα από παρουσιάσεις και παραδείγματα, τα παιδιά γνώρισαν την αξία της ανακύκλωσης, της επαναχρησιμοποίησης και της μείωσης των απορριμμάτων, κατανοώντας πώς μπορούν και τα ίδια να συμβάλλουν στην προστασία του περιβάλλοντος. Η συμμετοχή τους στην ημερίδα ενίσχυσε την περιβαλλοντική τους συνείδηση και ανέδειξε τη σημασία της υπεύθυνης κατανάλωσης και της βιώσιμης ανάπτυξης στην καθημερινή ζωή.

Demo

ΣΧΟΛΙΚΗ ΕΚΔΡΟΜΗ 28 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ

Μια μέρα γεμάτη θαυμασμό και ανακαλύψεις έζησαν οι μαθητές του σχολείου μας κατά την επίσκεψή τους στο Μουσείο Μινιατούρας. Μέσα από τα εντυπωσιακά εκθέματα και τις λεπτομερείς αναπαραστάσεις υπό κλίμακα, τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να δουν τον κόσμο «με άλλο μάτι», κατανοώντας την αξία της λεπτομέρειας, της υπομονής και της τέχνης. Η εκδρομή αυτή δεν ήταν μόνο ένα ταξίδι σε μικροσκοπικούς, μαγικούς κόσμους, αλλά και μια βιωματική εμπειρία που κέντρισε τη φαντασία τους και τους δίδαξε την ιστορία και την καθημερινότητα με έναν μοναδικό, διασκεδαστικό τρόπο.

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ERASMUS+

Με μεγάλη χαρά και ενθουσιασμό, το σχολείο μας υποδέχθηκε πρόσφατα μια ομάδα εκπαιδευτικών από την Ιταλία, στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού προγράμματος Erasmus+. Η επίσκεψη αυτή αποτέλεσε μια μοναδική ευκαιρία για την ανταλλαγή καινοτόμων διδακτικών πρακτικών, την ενίσχυση της ευρωπαϊκής μας ταυτότητας και την καλλιέργεια δεσμών φιλίας και συνεργασίας. Οι μαθητές και οι δάσκαλοί μας είχαν την ευκαιρία να αλληλεπιδράσουν με τους Ιταλούς συναδέλφους, να μοιραστούν στοιχεία του ελληνικού πολιτισμού και να συζητήσουν σύγχρονες παιδαγωγικές προσεγγίσεις που προάγουν τη δημιουργικότητα και τη συμπερίληψη. Τέτοιες δράσεις ανοίγουν τους ορίζοντες του σχολείου μας στον κόσμο, αποδεικνύοντας ότι η εκπαίδευση δεν έχει σύνορα.

ΓΙΟΡΤΗ ΚΡΕΠΑΣ LA CHANDELEUR

Με αφορμή τη γαλλική παράδοση της La Chandeleur, που γιορτάζεται κάθε χρόνο στις 2 Φεβρουαρίου, το σχολείο μας πλημμύρισε με υπέροχα αρώματα και γιορτινή διάθεση! Οι μαθητές μας είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν το έθιμο της «Γιορτής της Κρέπας», ανακαλύπτοντας πως η γιορτή αυτή έχει διπλή σημασία. Καταρχάς, οι Γάλλοι καλωσορίζουν την άνοιξη με χρυσόχρωμες, στρογγυλές κρέπες που συμβολίζουν τον ήλιο και δεύτερον η γιορτή αυτή συνδέεται με την Υπαπαντή του Χριστού (40 μέρες μετά τα Χριστούγεννα) όπου οι κρέπες συμβολίζουν ένα κερί. Η θεωρία έγινε πράξη μέσα στις τάξεις μας, όπου τα παιδιά μεταμορφώθηκαν σε μικρούς σεφ και συμμετείχαν με ενθουσιασμό στην παρασκευή της κρέπας. Με φαντασία και κέφι, δημιούργησαν τις δικές τους γλυκές γεύσεις, συνδυάζοντας τη μάθηση με τη δημιουργικότητα και μετατρέποντας το μάθημα σε μια απολαυστική γευστική εμπειρία που θα τους μείνει αξέχαστη!

ΚΥΡΑ- ΣΑΡΑΚΟΣΤΗ: ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΑΝΑΒΙΩΝΟΥΝ ΤΟ ΕΘΙΜΟ ΜΕ ΖΥΜΑΡΙ ΚΑΙ ΧΑΡΤΟΝΙ!

Με την είσοδο στη Σαρακοστή, οι τάξεις μας γέμισαν δημιουργία και παράδοση, καθώς οι μαθητές αναβίωσαν το έθιμο της Κυρά-Σαρακοστής, του ιδιότυπου αυτού ημερολογίου που μετρά τις εβδομάδες μέχρι το Πάσχα. Με πολύ κέφι, τα παιδιά επιστράτευσαν τη φαντασία τους και κατασκεύασαν τις δικές τους φιγούρες, άλλες χρησιμοποιώντας χαρτόνι, χρώματα και υφάσματα, και άλλες πλάθοντας παραδοσιακό ζυμάρι με αλεύρι και αλάτι. Σχεδιάζοντας τη μορφή της χωρίς στόμα —γιατί νηστεύει— και με τα χέρια σταυρωμένα για προσευχή, οι μαθητές ήρθαν σε επαφή με τα λαογραφικά μας στοιχεία, ενώ με τα επτά πόδια της Κυρά-Σαρακοστής είναι πλέον έτοιμοι να «μετρήσουν» αντίστροφα τη διαδρομή προς τη Μεγάλη Εβδομάδα.


ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΠΥΡΟΣΒΕΣΤΙΚΗΣ ΥΠΗΡΕΣΙΑΣ

Η επίσκεψη της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας στο σχολείο μας αποτέλεσε μια ξεχωριστή και ιδιαίτερα χρήσιμη εμπειρία για όλους τους μαθητές. Οι πυροσβέστες ενημέρωσαν τα παιδιά για τους κινδύνους της φωτιάς, τους τρόπους πρόληψης και την ασφαλή αντίδραση σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης. Μέσα από παραδείγματα και πρακτικές επιδείξεις, οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν τον εξοπλισμό που χρησιμοποιείται και να κατανοήσουν τη σημασία της υπευθυνότητας και της ψυχραιμίας. Η δράση αυτή ενίσχυσε την ευαισθητοποίηση των παιδιών γύρω από θέματα ασφάλειας και ανέδειξε τον σημαντικό ρόλο της Πυροσβεστικής στην προστασία της ζωής και του περιβάλλοντος.

ΣΧΟΛΙΚΗ ΕΚΔΡΟΜΗ 5 ΜΑΡΤΙΟΥ

Με μεγάλη χαρά κι ενθουσιασμό, οι μαθητές μας επισκέφθηκαν την παιδική σκηνή του Θεάτρου Βεάκη, όπου είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν την εντυπωσιακή παράσταση «Βαρώνος Μινχάουζεν». Μέσα από τις απίθανες και χιουμοριστικές περιπέτειες του πιο διάσημου «ψεύτη» της ιστορίας, τα παιδιά ταξίδεψαν σε κόσμους φανταστικούς, ανακαλύπτοντας τη δύναμη της δημιουργικότητας και την αξία της αισιοδοξίας. Η ζωντανή σκηνοθεσία, οι γεμάτες ενέργεια ερμηνείες και τα εντυπωσιακά σκηνικά κράτησαν αμείωτο το ενδιαφέρον των μικρών θεατών, προσφέροντάς τους μια μοναδική επαφή με τη μαγεία της θεατρικής τέχνης.

ΜΑΖΙ ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΟΝ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟ: ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΑΣ ΛΕΕΙ «ΟΧΙ» ΣΤΗ ΒΙΑ!

Με αφορμή τη Διεθνή Ημέρα κατά του Ενδοσχολικού Εκφοβισμού στις 6 Μαρτίου, το σχολείο μας ενώνει τη φωνή του με χιλιάδες μαθητές και εκπαιδευτικούς σε όλη την Ελλάδα. Για εμάς, κάθε μέρα είναι μια ευκαιρία να χτίσουμε ένα περιβάλλον όπου η αποδοχή, ο σεβασμός και η φιλία είναι οι πρωταγωνιστές.Τι είναι ο εκφοβισμός;
Δεν είναι «παιχνίδι» ούτε «αστείο». Είναι η επαναλαμβανόμενη χρήση βίας, λεκτικής, σωματικής ή διαδικτυακής, που πληγώνει τους γύρω μας. Στο σχολείο μας, μαθαίνουμε να αναγνωρίζουμε αυτές τις συμπεριφορές και να μην μένουμε θεατές.Η δύναμή μας είναι η παρέα μας!
Στο σχολείο μας, πιστεύουμε ότι:

  • Μιλάμε ανοιχτά: Αν δούμε κάτι που μας στενοχωρεί, εμπιστευόμαστε τους δασκάλους και τους γονείς μας.
  • Είμαστε όλοι διαφορετικοί, είμαστε όλοι ίσοι: Η διαφορετικότητα είναι ο πλούτος της τάξης μας.
  • Γινόμαστε η ασπίδα του φίλου μας: Δεν αφήνουμε κανέναν μόνο του στο διάλειμμα ή στο μάθημα.

Η δέσμευσή μας
Συνεχίζουμε με δράσεις, συζητήσεις και βιωματικά παιχνίδια να καλλιεργούμε την ενσυναίσθηση. Στόχος μας είναι ένα σχολείο «ανοιχτό» και ασφαλές, όπου κάθε παιδί θα έρχεται με χαμόγελο και θα νιώθει ότι ανήκει σε μια μεγάλη, ζεστή αγκαλιά.

Θυμήσου: Η ευγένεια είναι μεταδοτική. Άπλωσέ την!

ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΛΑΧΑΝΟΚΗΠΟΣ

Η δημιουργία του σχολικού λαχανόκηπου αποτέλεσε μια ξεχωριστή και δημιουργική εμπειρία για τους μαθητές μας. Τα παιδιά συμμετείχαν ενεργά σε όλα τα στάδια, από την προετοιμασία του εδάφους και τη φύτευση μέχρι τη φροντίδα και τη συγκομιδή των φυτών. Μέσα από αυτή τη διαδικασία, γνώρισαν τον κύκλο ζωής των φυτών, ανέπτυξαν την υπευθυνότητα και καλλιέργησαν την αγάπη για το περιβάλλον. Παράλληλα, ο λαχανόκηπος έγινε ένας ζωντανός χώρος μάθησης και συνεργασίας, ενισχύοντας τη βιωματική εκπαίδευση και τη σημασία της υγιεινής διατροφής.

Μαθαίνουμε να Τρεφόμαστε Σωστά: Δράση της UNICEF κατά της Παιδικής Παχυσαρκίας στο Σχολείο μας!

Με μεγάλη επιτυχία πραγματοποιήθηκε στο δημοτικό μας σχολείο μια εξαιρετικά σημαντική ενημερωτική δράση σε συνεργασία με τη UNICEF, αφιερωμένη στην πρόληψη και την καταπολέμηση της παιδικής παχυσαρκίας. Oι μαθητές και οι μαθήτριές μας ανακάλυψαν την αξία της ισορροπημένης μεσογειακής διατροφής και τα οφέλη της καθημερινής σωματικής άσκησης. Η πρωτοβουλία αυτή εξόπλισε τα παιδιά με τις απαραίτητες γνώσεις για να κάνουν υγιεινές επιλογές καθημερινά, ενώ παράλληλα έστειλε ένα ηχηρό μήνυμα για τη σημασία της σωματικής και ψυχικής ευεξίας από την παιδική ηλικία.

ΤΟ “ΦΩΤΟΓΡΑΜΜΑ” ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΑΣ: ΕΝΑ ΜΑΓΙΚΟ ΤΑΞΙΔΙ ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΤΗΣ ΓΝΩΣΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΕΙΚΟΝΑΣ!

Η επίσκεψη της ομάδας Φωτόγραμμα στο σχολείο μας αποτέλεσε μια σημαντική και ουσιαστική δράση ευαισθητοποίησης για τους μαθητές. Μέσα από προβολές ταινιών μικρού μήκους, τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να προσεγγίσουν θέματα όπως η ενδοσχολική βία και η αποδοχή της διαφορετικότητας με έναν βιωματικό και άμεσο τρόπο. Ακολούθησε συζήτηση, κατά την οποία οι μαθητές εξέφρασαν σκέψεις και συναισθήματα, καλλιεργώντας την ενσυναίσθηση και τον σεβασμό προς τους άλλους. Η δράση αυτή ενίσχυσε τη συνειδητοποίηση της σημασίας της συνεργασίας, της κατανόησης και της ειρηνικής συνύπαρξης στο σχολικό περιβάλλον.

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΤΟ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΣΑΛΑΜΙΝΑΣ

Στο πλαίσιο των εκπαιδευτικών μας εξορμήσεων, οι μαθητές της Δ’ Τάξης πραγματοποίησαν μια συναρπαστική επίσκεψη στο Αρχαιολογικό Μουσείο Σαλαμίνας, όπου είχαν την ευκαιρία να έρθουν σε άμεση επαφή με την πλούσια ιστορία του τόπου μας. Μέσα από το εξειδικευμένο εκπαιδευτικό πρόγραμμα του μουσείου “Με υφάδι και στημόνι” , τα παιδιά έμαθαν αρχικά για την πανάρχαια τέχνη της υφαντικής και τη μόδα στην αρχαία Ελλάδα. Έπειτα, ντύθηκαν οι ίδιοι όπως ακριβώς ντύνονταν οι αρχαίοι Έλληνες και τέλος, περιηγήθηκαν στις αίθουσες, θαύμασαν από κοντά σπάνια εκθέματα και ανακάλυψαν τα μυστικά των αρχαίων ευρημάτων της Σαλαμίνας. Η βιωματική αυτή εμπειρία μετέτρεψε το μάθημα της Ιστορίας σε ένα ζωντανό ταξίδι στον χρόνο, καλλιεργώντας τον σεβασμό των μαθητών για την πολιτιστική μας κληρονομιά και ενισχύοντας τους δεσμούς τους με τις ρίζες του νησιού μας. Ευχαριστούμε την κυρ΄ία Εύη Πίνη, αρχαιολόγο και υπεύθυνη του Γραφείου Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων της Εφορείας Αρχαιοτήτων Πειραιώς και Νήσων, η οποία σχεδίασε και υλοποίησε την εκπαιδευτική μας δράση.

ΘΕΑΤΡΙΚΟ ΕΡΓΟ: ΙΩΑΝΝΗΣ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΣ ΔΟΞΑ ΚΑΙ ΜΟΝΑΞΙΑ

Το Θέατρο Ελλήνων Γενεύης με χαρά αναγγέλλει την παράσταση του θεατρικού έργου του Ιωάννης
Καποδίστριας δόξα και μοναξιά της Ιωάννας Παπανδροπούλου Μπερτού, από μαθητές της
Πέμπτης Δημοτικού του 1ου Καποδιστριακού Δημοτικού Σχολείου Σαλαμίνας, την Κυριακή 22
Μαρτίου 2026, στις 6μμ.
Πρόκειται για ένα πρωτότυπο θεατρικό έργο, αποτέλεσμα λεπτομερούς έρευνας και δραματουργικής
επεξεργασίας πάνω σε ιστορικές πηγές, το οποίο γράφτηκε επ’ευκαιρία των εορταστικών
εκδηλώσεων των 200 χρόνων από την Ελληνική Επανάσταση. Στόχος της συγγραφέως, καθηγήτριας
του Πανεπιστημίου της Γενεύης κι επίτιμης διδάκτορος του Πανεπιστημίου Πατρών, ήταν να
αναδείξει το ρόλο του Καποδίστρια στην ευρωπαϊκή διπλωματία του 19ου αιώνα, την δράση του για
την ανεξαρτησία και την διαρκή ουδετερότητα της Ελβετίας, καθώς και την αποτελεσματική συμβολή
του στον Αγώνα των Ελλήνων κατά του οθωμανικού ζυγού και την μετέπειτα ίδρυση του ελληνικού
κράτους.
Παρουσιάστηκε ήδη εννα φορές, στην Ελβετία (Γενεύη, Λωζάννη, Φριβούργο) και έξι στην Ελλάδα
(Κέρκυρα, Πάτρα, Αθήνα).
Πέρα από την ιστορική του διάσταση, μακριά από κάθε πρόθεση φαντασιακής μυθοπλασίας, αν το
έργο συγκινεί, είναι γιατί είναι όντως συγκλονιστική αυτή η μοναδική και συχνά μοναχική πορεία ενός
ανθρώπου με το πρώιμο όραμα δημιουργίας, εκ του μηδενός, κράτους για την πατρίδα του. Έχει
επιπλέον και μια παιδαγωγική διάσταση, μέσα από την ψυχαγωγία αλλά και τον αναστοχασμό, τον
οποίο φιλοδοξεί να προκαλέσει στους θεατές και ακροατές του.

Είναι ακριβώς ο λόγος για τον οποίο μετά από προτροπές θεατών στο τέλος κάθε μιας από τις
παραστάσεις, το έργο εκδόθηκε υπό μορφήν βιβλίου στην Ελβετία και στην Ελλάδα, με σκοπό την
όσο το δυνατόν μεγαλύτερη διάδοση του περιεχομένου του κυρίως στις δύο αυτές χώρες, όπου η
γνώση της δράσης του μεγάλου Κερκυραίου προς όφελος και των δύο είναι ελλιπής έως και
ανύπαρκτη.
Για εμάς το βιβλίο θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί : στην διδασκαλία της ιστορικής περιόδου του,
σε θεατρικές παραστάσεις διδακτικού περιεχομένου, έως και στην εκμάθηση της ελληνικής ή
γαλλικής γλώσσας, καθώς το κείμενο είναι στις δύο γλώσσες, αριστερά στην ελληνική δεξιά στην
γαλλική με απόλυτη αντιστοιχία (ήδη χρησιμοποιήθηκε στην Γενεύη για αυτό τον σκοπό).
Η πρωτοβουλία των δασκάλων του σχολείου της Σαλαμίνας μας γεμίζει χαρά και ευγνωμοσύνη γιατί
εκπληρεί ακριβώς αυτόν το σκοπό.
Λίγα λόγια για το Θέατρο Ελλήνων Γενεύης
Το Θέατρο Ελλήνων Γενεύης www.theatregrec.ch ιδρύθηκε το 1994 από τον επαγγελματία ηθοποιό,
μαθητή του μεγάλου Κάρολου Κουν, Γιώργο Σταγκάκη, ο οποίος επί σειρά ετών δίδαξε, εμψύχωσε
την ομάδα και σκηνοθέτησε τα περισσότερα έργα και εκδηλώσεις. Στα 32 χρόνια από την ίδρυσή του,
ο θίασος έχει στο ενεργητικό του πέντε τραγωδίες, επτά θεατρικά έργα του σύγχρονου ρεπερτορίου,
και εννέα ποιητικές μουσικο-θεατρικές βραδιές. Μέσα από τις ποικίλες δραστηριότητες της ομάδας,
προβάλλεται η ελληνική γλώσσα, ιστορία, λογοτεχνία και κυρίως η ελληνική θεατρική παράδοση.
Aυτή η δραστηριότητα πηγάζει από μία αγάπη για το θέατρο, είναι μία καλλιτεχνική ενασχόληση και
έχει επίσης ένα σαφές ακαδημαϊκό ενδιαφέρον. Είναι όμως και ένα νήμα, μία γέφυρα που συνδέει
τον απόδημο Ελληνισμό με την χώρα και τον πολιτισμό του.
Θέατρο Ελλήνων Γενεύης, Μάρτιος 2026
www.theatregrec.ch

ΞΕΝΑΓΗΣΗ ΣΤΟ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ

Μια συναρπαστική βουτιά στο ένδοξο παρελθόν του νησιού μας πραγματοποίησαν οι μαθητές της Ε’ Τάξης του σχολείου μας καθώς και η Καθηγήτρια του Πανεπιστημίου της Γενεύης, επίτιμη διδάκτορας του Πανεπιστημίου Πατρών κα Ιωάννα Παπανδροπούλου Μπερτού , επισκεπτόμενοι το Αρχαιολογικό Μουσείο Σαλαμίνας. Τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να θαυμάσουν από κοντά σπάνια ευρήματα που καλύπτουν την ιστορία του τόπου από τους προϊστορικούς χρόνους έως την αρχαιότητα, με ιδιαίτερη έμφαση στα αντικείμενα που σχετίζονται με την περίφημη Ναυμαχία της Σαλαμίνας. Μέσα από την οργανωμένη ξενάγηση, οι μαθητές ήρθαν σε επαφή με την τοπική πολιτιστική κληρονομιά, έλυσαν απορίες, επεξεργάστηκαν ιστορικές πηγές και μετέτρεψαν το μάθημα της Ιστορίας σε μια ζωντανή, βιωματική εμπειρία που θα τους μείνει αξέχαστη.

Ευχαριστούμε την αρχαιολόγο Παρασκευή Μικρομάστορα για την ξενάγηση.

ΘΕΡΜΟΚΗΠΙΟ ΣΤΑ ΠΑΡΑΘΥΡΑ

Η δημιουργία μικρών ατομικών θερμοκηπίων από τους μαθητές του σχολείου μας, αποτελεί μια συναρπαστική βιωματική δραστηριότητα που μεταμορφώνει την αίθουσα σε ένα ζωντανό εργαστήριο της φύσης. Χρησιμοποιώντας απλά, ανακυκλώσιμα υλικά όπως διαφανείς μεμβράνες, οι μαθητές έχουν την ευκαιρία να παρατηρήσουν από κοντά το «θαύμα» της ζωής, από τη σπορά μέχρι τη βλάστηση. Μέσα από αυτή τη διαδικασία, τα παιδιά δεν κατανοούν μόνο βασικές επιστημονικές έννοιες, όπως το φαινόμενο του θερμοκηπίου, τη φωτοσύνθεση και τον κύκλο του νερού, αλλά αναπτύσσουν παράλληλα αίσθημα ευθύνης και φροντίδας για το περιβάλλον. Είναι ένα μάθημα υπομονής και οικολογικής συνείδησης που αποδεικνύει ότι ακόμη και ο πιο μικρός χώρος μπορεί να φιλοξενήσει μια μεγάλη αλλαγή στην αντίληψη των παιδιών για τον φυσικό κόσμο.

ΕΥΧΑΡΙΣΤΗΡΙΑ ΕΠΙΣΤΟΛΗ WIN CANCER

Αθήνα, 25-3-2026

ΠΡΟΣ: 1ο ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΣΑΛΑΜΙΝΑΣ

Αξιότιμη Διεύθυνση, Αγαπητοί εκπαιδευτικοί, Αγαπημένα μας παιδιά,

Με βαθιά συγκίνηση και ειλικρινή ευγνωμοσύνη, σας ευχαριστούμε θερμά για τη συμμετοχή σας στη δράση «Επισκεπτήριο Αγάπης» του WinCancer.

Οι κάρτες που δημιουργήσατε δεν ήταν απλώς ευχές. Ήταν αγκαλιές από χαρτί. Ήταν χρώμα, ελπίδα και φως που ταξίδεψαν μέχρι δωμάτια νοσοκομείων, σε ανθρώπους και παιδιά που πέρασαν τις γιορτές μακριά από το σπίτι τους. Κάθε ζωγραφιά, κάθε λέξη, κάθε μικρό μήνυμα έγινε μια μεγάλη πράξη αγάπης.

Μέσα από τη συμμετοχή σας, δείχνετε πως η καλοσύνη διδάσκεται. Και όταν διδάσκεται, πολλαπλασιάζεται.

Και τώρα θέλουμε να μιλήσουμε ειδικά σε εσάς, τα παιδιά.

Αγαπημένα μας παιδιά, φέτος αποδείξατε πως μια μικρή κάρτα μπορεί να κάνει κάποιον να χαμογελάσει σε μια δύσκολη στιγμή. Σας προσκαλούμε από τώρα να είστε και πάλι μαζί μας στο επόμενο «Επισκεπτήριο Αγάπης», τα Χριστούγεννα του 2026.

Να ξαναγεμίσουμε μαζί τα νοσοκομεία με ζωγραφιές, λέξεις δύναμης και μηνύματα που λένε «Δεν είσαι μόνος». Να γίνουμε ξανά η αλυσίδα που ενώνει σχολεία και ανθρώπους σε όλη την Ελλάδα με μια κοινή λέξη: μαζί.

Σας ευχαριστούμε που γίνεστε η γενιά που επιλέγει να νοιάζεται. Σας ευχαριστούμε που κάνετε την αγάπη πράξη.

Με εκτίμηση και ευγνωμοσύνη,

η ομάδα εθελοντών του WinCancer

ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΜΕΝΩΝ ΒΡΩΣΙΜΩΝ ΕΛΑΙΩΝ

Στο σχολείο μας δίνουμε προτεραιότητα στην προστασία του περιβάλλοντος και εκπαιδεύουμε τους μαθητές μας στην αξία της κυκλικής οικονομίας μέσα από την ανακύκλωση χρησιμοποιημένων βρώσιμων ελαίων. Αντί να καταλήγουν στο δίκτυο αποχέτευσης, προκαλώντας σοβαρές ζημιές στις σωληνώσεις και τη θαλάσσια ζωή, το λάδι που χρησιμοποιούμε στο σπίτι μπορεί να μετατραπεί σε καθαρό βιοκαύσιμο. Οι μαθητές μας συμμετέχουν ενεργά στη δράση, φέρνοντας το χρησιμοποιημένο λάδι σε σφραγισμένα πλαστικά μπουκάλια και τοποθετώντας τα στον ειδικό κάδο του σχολείου μας. Με αυτή την απλή αλλά ουσιαστική κίνηση, τα παιδιά γίνονται οι «πρεσβευτές» της οικολογικής συνείδησης, αποδεικνύοντας ότι οι καθημερινές μας συνήθειες μπορούν να εξασφαλίσουν ένα πιο πράσινο μέλλον για όλους.

ΠΑΣΧΑΛΙΝΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΜΕ ΧΡΩΜΑ ΚΙ ΑΓΑΠΗ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΑΣ

Με ανοιξιάτικη διάθεση και άρωμα παράδοσης, το σχολείο μας γέμισε χρώματα και χαμόγελα καθώς αναβιώσαμε το πατροπαράδοτο έθιμο του βαψίματος των κόκκινων αυγών. Οι μαθητές, με τη βοήθεια των δασκάλων τους, συμμετείχαν με ενθουσιασμό στη διαδικασία, μαθαίνοντας για τους συμβολισμούς του Πάσχα. Παράλληλα, σε μια όμορφη συνεργασία με τον Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων, διοργανώθηκε το καθιερωμένο Πασχαλινό Μπαζάρ στον χώρο του σχολείου. Οι χειροποίητες δημιουργίες και οι πανέμορφες λαμπάδες του Συλλόγου έγιναν ανάρπαστες, ενισχύοντας το πνεύμα της προσφοράς και της αλληλεγγύης που χαρακτηρίζει τις ημέρες αυτές.

Εκφράζουμε τις θερμές μας ευχαριστίες προς όλους τους γονείς για την πολύτιμη εθελοντική τους προσφορά, την προσωπική εργασία και την αμέριστη στήριξη, που συνέβαλαν καθοριστικά στην επιτυχία του Πασχαλινού Μπαζάρ.

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙ ΕΠΑΝΑΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΣΗΣ

Στο Εργαστήρι Επαναχρησιμοποίησης του σχολείου μας, αποδεικνύουμε καθημερινά ότι τίποτα δεν είναι “άχρηστο” αν επιστρατεύσουμε τη φαντασία μας! Μέσα από βιωματικές δράσεις, οι μαθητές του Στ1 μεταμορφώνουν υλικά που προορίζονταν για τον κάδο απορριμμάτων —όπως χαρτόκουτα, πλαστικά μπουκάλια και παλιά υφάσματα— σε πρωτότυπα παιχνίδια, χρηστικά αντικείμενα και έργα τέχνης. Με αυτόν τον τρόπο, τα παιδιά δεν αναπτύσσουν μόνο τη δημιουργικότητά τους, αλλά αντιλαμβάνονται στην πράξη την αξία της κυκλικής οικονομίας, μαθαίνοντας να μειώνουν το περιβαλλοντικό τους αποτύπωμα και να δίνουν μια “δεύτερη ζωή” στα πράγματα που μας περιβάλλουν.

ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΓΙΑ ΤΗ ΓΙΟΡΤΗ ΤΗΣ ΜΗΤΕΡΑΣ

Μια αγκαλιά γεμάτη αγάπη και ευγνωμοσύνη προσέφεραν την Τετάρτη 13 Μαϊου οι μαθητές του σχολείου μας στις μητέρες τους, μέσα από την όμορφη γιορτή που διοργανώθηκε από τα τμήματα Α1 και Α2 προς τιμήν τους με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα της Μητέρας. Η εκδήλωση αποτέλεσε έναν ελάχιστο φόρο τιμής στο πιο σημαντικό πρόσωπο στη ζωή κάθε παιδιού. Η αυλή του σχολείου μας πλημμύρισε με χαμόγελα, συγκίνηση και παιδικές φωνές, δημιουργώντας μια ζεστή ατμόσφαιρα που θα μείνει σε όλους αξέχαστη. Κατα τη διάρκεια της εκδήλωσης οργανώθηκε από τον σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων παζάρι παιδικού βιβλίου. Οι μαθητές του σχολείου μας τις προηγούμενες μέρες έφεραν παιδικά βιβλία που είχαν στο σπίτι τους σε καλή κατάσταση με σκοπό την πώλησή τους, τα έσοδα των οποίων θα δοθούν για την κάλυψη αναγκών του σχολείου μας.

Την ίδια μέρα εγκαινιάστηκε ο νέος μας χώρος που θα λειτουργήσει ως αναγνωστήριο, δωρεά στη μνήμη της μαθήτριας του σχολείου μας Εύας Πετροχείλου.

ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΣΥΛΛΟΓΟΥ BLACK LIGHT

Μια ξεχωριστή βιωματική εμπειρία έζησαν οι μαθητές του σχολείου μας, καθώς είχαν την ευκαιρία να υποδεχτούν την ομάδα της Black Light και να παρακολουθήσουν το πρωτοποριακό εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Μαθαίνω χωρίς να βλέπω». Η δράση αυτή είχε ως κύριο στόχο την εξοικείωση των παιδιών με την καθημερινότητα των ατόμων με ολική ή μερική απώλεια όρασης, την καλλιέργεια της ενσυναίσθησης και την προώθηση μιας κουλτούρας συμπερίληψης μέσα και έξω από το σχολικό περιβάλλον.

Μέσα από ένα πολύ καλά οργανωμένο παιδαγωγικό και διαδραστικό πλαίσιο, οι μαθητές μας συμμετείχαν ενεργά στις παρακάτω δραστηριότητες:

  • Γνωρίσαμε τη γραφή Braille: Τα παιδιά είδαν πώς λειτουργεί το σύστημα ανάγνωσης και γραφής των τυφλών ατόμων.
  • Περπατήσαμε με το Λευκό Μπαστούνι: Οι μαθητές δοκίμασαν στην πράξη τη χρήση του.
  • Μάθαμε τους Κανόνες Συνοδείας: Εκπαιδευτήκαμε στο πώς να καθοδηγούμε σωστά έναν άνθρωπο με οπτική αναπηρία.
  • Συζητήσαμε για την Προσβασιμότητα: Αναλύσαμε τις προκλήσεις στις μετακινήσεις και τον ρόλο των σκύλων-οδηγών.

Όπως χαρακτηριστικά μας μετέφεραν οι υπεύθυνοι της Black Light, ο κόσμος που στερείται φωτός δεν είναι φτωχότερος, είναι απλώς διαφορετικός. Η θερμή ανταπόκριση των παιδιών, οι εύστοχες ερωτήσεις τους και το χαμόγελό τους απέδειξαν ότι η σχολική κοινότητα μπορεί να γίνει μια αγκαλιά για όλους, χωρίς αποκλεισμούς.Ευχαριστούμε θερμά την ομάδα της Black Light για αυτή την πολύτιμη εμπειρία και για το μάθημα ζωής που πρόσφερε στους μαθητές και στους εκπαιδευτικούς του σχολείου μας!



ΣΧΟΛΙΚΗ ΕΚΔΡΟΜΗ 18 ΜΑΪΟΥ

Επίσκεψη στο ΚΑΝΑΛ της Elval: Μαθαίνουμε για την Ανακύκλωση στην Πράξη!

Μια ξεχωριστή εκπαιδευτική εμπειρία έζησαν οι μαθητές του σχολείου μας τη Δευτέρα 18 Μαΐου. Επισκεφθήκαμε το Κέντρο Ανακύκλωσης Κουτιών Αλουμινίου (ΚΑΝΑΛ) της Elval στο Μαρούσι, στο πλαίσιο των περιβαλλοντικών μας δράσεων. Τα παιδιά ήρθαν σε επαφή με την έννοια της κυκλικής οικονομίας. Μέσα από ένα εξειδικευμένο εκπαιδευτικό πρόγραμμα, παρακολούθησαν ψηφιακές παρουσιάσεις και συμμετείχαν σε διαδραστικά παιχνίδια. Έμαθαν πώς το αλουμίνιο ανακυκλώνεται αμέτρητες φορές, εξοικονομώντας ενέργεια και προστατεύοντας τον πλανήτη. Οι μαθητές εντυπωσιάστηκαν από τη διαδικασία διαλογής και ζύγισης των υλικών. Επέστρεψαν στο σχολείο γεμάτοι ενθουσιασμό και με μια νέα, πιο «πράσινη» νοοτροπία για την καθημερινότητά τους.

Συγχαρητήρια σε όλα τα παιδιά για την υποδειγματική τους συμπεριφορά!

ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΦΙΛΟΖΩΙΚΗΣ ΥΠΗΡΕΣΙΑΣ ΔΗΜΟΥ ΣΑΛΑΜΙΝΑΣ

Μια ξεχωριστή επίσκεψη: Γεμίσαμε μουσούδες, αγάπη και γνώση!

Την Τετάρτη 20 Μαΐου, το σχολείο μας είχε τη χαρά να φιλοξενήσει εκπροσώπους από τον Φιλοζωικό Σύλλογο του νησιού μας. Μαζί τους ήρθαν και τετράποδοι φίλοι μας, που έκλεψαν τις καρδιές μικρών και μεγάλων.Μέσα από μια πολύ όμορφη και διαδραστική παρουσίαση, οι μαθητές μας έμαθαν για:

  • Τα δικαιώματα των ζώων.
  • Την υπεύθυνη υιοθεσία κατοικιδίων.
  • Τη φροντίδα των αδέσποτων της γειτονιάς μας.
  • Τη γλώσσα του σώματος των σκύλων.

Τα παιδιά συζήτησαν, έλυσαν απορίες και κατάλαβαν τη σημασία του σεβασμού προς κάθε ζωντανό πλάσμα. Το πιο όμορφο κομμάτι της ημέρας ήταν, φυσικά, οι αγκαλιές και τα χάδια με τους τετράποδους επισκέπτες μας!Ευχαριστούμε θερμά τον Φιλοζωικό Σύλλογο για το σπουδαίο έργο του και για την υπέροχη εμπειρία που χάρισε στους μαθητές μας.

«Η ανθρωπιά ενός πολιτισμού φαίνεται από τον τρόπο που φέρεται στα ζώα.»

Η ΔΡΑΣΗ ΜΑΣ: “Ο ΤΟΙΧΟΣ ΤΗΣ ΚΑΛΟΣΥΝΗΣ” ΣΤΟ ΠΡΟΣΚΗΝΙΟ!

Με μεγάλη χαρά και συγκίνηση υποδεχτήκαμε στο σχολείο μας το δημοσιογραφικό συνεργείο του τηλεοπτικού σταθμού ΣΚΑΪ, το οποίο βρέθηκε κοντά μας για να καλύψει τη σχολική μας πρωτοβουλία «Ο Τοίχος της Καλοσύνης».

Οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί μας είχαν την ευκαιρία να παρουσιάσουν στην κάμερα τον ειδικά διαμορφωμένο χώρο του σχολείου, όπου τοποθετούνται καθαρές σακούλες με ρούχα, παπούτσια και παιχνίδια, δίνοντας έμφαση στις αξίες της κοινωνικής αλληλεγγύης, της ανακύκλωσης και της κυκλικής οικονομίας μέσω της επαναχρησιμοποίησης. Η προβολή αυτή αποτελεί μια σπουδαία επιβράβευση για την προσπάθεια των παιδιών μας και ένα ηχηρό μήνυμα προς όλη την κοινωνία ότι η προσφορά και ο σεβασμός στο περιβάλλον ξεκινούν από το σχολικό θρανίο.

Ευχαριστούμε θερμά τον ΣΚΑΪ για την ανάδειξη του έργου μας, καθώς και όλους τους γονείς που στηρίζουν καθημερινά αυτή την αλυσίδα αγάπης.

ΚΑΘΑΡΙΣΜΟΣ ΑΚΤΗΣ ΑΓΙΟΥ ΝΙΚΟΛΑΟΥ

Την Πέμπτη 4 Ιουνίου 2026, οι μαθητές της Ε’ τάξης του σχολείου μας σε συνεργασία με τον Εξωραϊστικό και πολιτιστικό σύλλογο Αγίου Νικολάου, αφήνοντας για λίγο τα θρανία και τα βιβλία, έρχονται σε άμεση επαφή με τη φύση και κατανοούν βαθύτερα τις συνέπειες της ανθρώπινης αμέλειας στο οικοσύστημα, συμμετέχοντας στο περιβαλλοντικό πρόγραμμα της WWF “Υιοθέτησε μια παραλία”. Οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί της Ε’ τάξης, Ελευθερία Βιλλιώτου και Ειρήνη Καραμολέγκου εξοπλισμένοι με καπέλα, βιοδιασπώμενα γάντια και σακούλες ανακύκλωσης, οι μικροί μαθητές μετατρέπονται σε «φύλακες της φύσης». Με μεγάλο ενθουσιασμό και ομαδικό πνεύμα, χτενίζουν την αμμουδιά μαζεύοντας πλαστικά μπουκάλια, καπάκια, αποτσίγαρα και άλλα απορρίμματα που απειλούν τη θαλάσσια ζωή. Η διαδικασία αυτή δεν είναι απλώς μια χειρονακτική εργασία, αλλά μια βιωματική εμπειρία που τους διδάσκει την αξία της ανακύκλωσης και της προστασίας του περιβάλλοντος.

Τα οφέλη αυτής της πρωτοβουλίας είναι πολλαπλά. Οι μαθητές αναπτύσσουν οικολογική συνείδηση και αίσθημα κοινωνικής ευθύνης από πολύ μικρή ηλικία. Παράλληλα, η εικόνα των παιδιών που καθαρίζουν την παραλία λειτουργεί ως ένα ηχηρό μήνυμα και ένα μάθημα πολιτισμού για τους ενήλικες, υπενθυμίζοντας σε όλους την υποχρέωση να διατηρούμε τους δημόσιους χώρους καθαρούς.

Ο καθαρισμός της ακτής αποδεικνύει ότι η προστασία του πλανήτη δεν απαιτεί μεγάλες θυσίες, αλλά μικρές, καθημερινές πράξεις συνεργασίας. Τα παιδιά επιστρέφουν στο σχολείο υπερήφανα για το έργο τους, έχοντας καταλάβει ότι το μέλλον των θαλασσών μας βρίσκεται, κυριολεκτικά, στα δικά τους χέρια.

ΤΟ “PLANETARIUM ON THE GO” ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΑΣ

Μια ξεχωριστή και συναρπαστική εμπειρία έζησαν οι μαθητές του σχολείου μας, καθώς ο εντυπωσιακός φουσκωτός θόλος του Φορητού Ψηφιακού Πλανητάριου Planetarium on the Go στήθηκε στην αυλή μας, μετατρέποντας το σχολείο σε έναν σύγχρονο αστρονομικό σταθμό. Τα παιδιά όλων των τάξεων είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν εξαιρετικές ψηφιακές προβολές θόλου πλήρους θέασης (360 μοιρών), «ταξιδεύοντας» ανάμεσα σε πλανήτες, αστέρια και γαλαξίες. Μέσα από αυτή την πρωτοποριακή βιωματική δράση, οι μικροί μας αστρονόμοι κατανόησαν με τον πιο διασκεδαστικό τρόπο τις βασικές αρχές της Αστρονομίας, εξερεύνησαν τα μυστικά του ηλιακού μας συστήματος και είδαν το διάστημα να ζωντανεύει μπροστά στα μάτια τους. Η δράση αυτή συνδύασε άψογα την επιστημονική γνώση με την ψυχαγωγία, γεμίζοντας τα παιδιά με ενθουσιασμό, θαυμασμό και νέες ιδέες για το απέραντο σύμπαν που μας περιβάλλει.